میز ناهار خوری

چه نکاتی را باید در خرید میز ناهار خوری رعایت کنیم؟

خرید میز ناهار خوری

چه نکاتی را باید در خرید میز ناهار خوری رعایت کنیم؟

دانستن نکات ضروری در مورد انواع میز ها، می تواند خرید میز ناهار خوری را آسان کند. آیا این نکات را می دانید؟

مقدمه

احتمالاً شما نیز در هنگام خرید میز ناهار خوری دچار تردید شده‌ اید و ندانستید که کدام میز، انتخاب بهتری است. دلایل زیادی وجود دارند که باعث می شوند در هنگام خرید نتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. آیا از این دلایل اطلاع دارید؟ نکات زیادی را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید بهترین میز ناهار خوری را انتخاب نمایید. تزیینات متفرقه یکی از اصلی ترین دلایلی است که موجب میشوند نتوانید در هنگام خرید بهترین گزینه را ببینید. به طور مثال اگر به بیش از 10 مغازه مراجعه نمایید، دیگر به راحتی نمی توانید گزینه مورد نظر خود را بیابید. برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید در ابتدا باید برخی از نکات را رعایت نمایید و قبل از شروع خرید، آنها را بررسی کنید. به نظر شما بررسی چه نکاتی برای یک خرید موفق لازم است؟

میز نهار خوری
خرید میز ناهار خوری

چرا خرید میز ناهار خوری مهم است؟

خرید میز ناهار خوری از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است. اولین جهت اهمیت آن، به خاطر موقعیت مکانی میز، در خانه می باشد. قلب هر خانه آشپزخانه است که با وسایل مختلف آراسته و محل توجه مهمانان نیز می باشد. بر همین اساس تمام وسایلی که در آشپزخانه قرار می گیرند به طور کامل مورد بررسی مهمانان قرار خواهند گرفت. میز ناهار خوری نیز یکی از اصلی‌ ترین وسایلی است که مورد توجه مهمانان و حتی ساکنان خانه می باشد. حال با توجه به این دو نکته ای که تاکنون گفتیم باید بدانید که چه نوع میز ناهارخوری را باید خریداری کنید. برای هر خانواده بسیار مهم است که در هر وعده غذایی بتوانند در کمال آرامش با یکدیگر بر سر یک میز، غذا میل کنند. در نتیجه میز ناهار خوری بیشتر از سایر وسایل خانه، مورد استفاده همه اعضای خانواده قرار میگیرد.

جهت های دیگری که باعث اهمیت یافتن خرید میز ناهار خوری میشوند، ترکیب رنگ و مدل میز می باشند. نوع رنگ میز باید به گونه ای باشد که تناسب رنگ ها را در آشپزخانه از بین نبرد و متناسب با روحیه خانواده باشد. البته این نکته را باید بگوییم که رنگ بندی وسایل خانه بشدت سلیقه ای بوده و انتخاب رنگ نهایی بر عهده خودتان است. نوع مدل میز ناهار خوری نیز باید علاوه بر پیروی از مدل های روز، با مساحت آشپزخانه شما متناسب باشد. اگر میزی انتخاب کنید که مساحت آن متناسب با آشپزخانه باشد؛ اما نوع مدل آن میز، فضای زیادی را اشغال کند، متاسفانه قسمت مفیدی از آشپزخانه خود را از دست داده اید.

میز ناهار خوری
خرید میز ناهار خوری

آیا در خرید میز ناهار خوری باید به اندازه و مدل میز توجه کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ خرید میز ناهار خوری بروید باید به نوع دکوراسیون منزلتان نگاهی بیندازید. این نگاه به شما کمک می‌ کند تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی دارد. البته کسانی که اهمیتی به نوع دکوراسیون منزل نمی دهند می توانند در هنگام خرید، از مدل های بیشتری بازدید کنند. سبک های مختلفی از انواع میز ناهار خوری ها در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز مشتری ها طراحی و ارائه شده اند. به طور مثال یکی از معروف ترین سبک ها مربوط به مدل میز اُپن است. این مدل معمولاً در خانواده هایی استفاده می شود که همه اعضا شاغل هستند. البته در خانه هایی که متراژ آشپزخانه کم می باشد نیز از این مدل استفاده میشود تا فضای بیشتری برای آشپزخانه فراهم آید. اگر شرایطی که ذکر کردیم را دارید می توانید مدل های این سبک از میز ناهار خوری ها را بررسی کنید.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید میز ناهار خوری باید مورد توجه قرار گیرد، نوع شکل ظاهری میز است. اولین و مشهورترین مدلی که معمولاً برای خانواده های پرجمعیت استفاده می‌ شود، مدل مستطیلی است. مدل این سبک به گونه ای است که فضای نسبتاً قابل قبولی برای سفره چینی در هنگام غذا خوردن ایجاد می کند. مدل دیگری که محبوبیت زیادی در بین خانواده های کم جمعیت دارد، مدل مربعی است. این مدل می تواند برای خانواده هایی که رفت و آمد کمی با فامیل دارند گزینه ی مناسبی باشد. مدل سوم و چهارم از انواع میز ناهار خوری ها مربوط به میز هایی با مدل دایره ای و بیضی می شوند. این مدل ها می توانند برای خانواده هایی که خانه ی ثابتی ندارند و تغییر دکوراسیون های زیادی دارند گزینه های مناسبی باشند.

چگونه در خرید میز ناهار خوری به رنگ بندی میز توجه کنیم؟

دو نکته پایانی که در خرید میز ناهار خوری حائز اهمیت هستند عبارتند از: رنگ بندی و مدل های بدون الگو. بعضی از کارگاه های تولید چوب اقدام به طراحی مدل هایی می کنند که خاص هستند و هیچ پیش زمینه ی قبلی نداشته اند. به طور مثال: میز ناهار خوری مدل L یکی از همین مدل های خاص میباشد که مشتریان محدودی دارد. البته به عنوان نکته باید عرض کنیم که طرح های مینیمالیستی می توانند در انواع سبک هایی که ذکر کردیم پیاده سازی شوند. طرح های مینیمالیستی باعث افزایش جذابیت مدل های میز ناهار خوری به خصوص مدل L هستند. مهم ترین بحث در انتخاب میز ناهار خوری مربوط به رنگ آن میشود. معمولاً خانواده ها در زمان خرید به این موضوع اهمیت نمی دهند. ولی بعد از خرید، با توجه به نظرات سایر اعضای خانواده متوجه میشوند که رنگ مناسبی را انتخاب نکردند.

اگر می خواهید میز ناهار خوری که انتخاب میکنید مورد پسند همه خانواده باشد باید نوع رنگ آن را با دقت انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که با توجه به روانشناسی رنگ ها، نوع رنگ میز خود را انتخاب کنید. به طور مثال: رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید برای بزرگ نشان دادن فضا موثر هستند. ولی رنگ های تیره بخصوص رنگ سیاه فوراً نگاه مخاطب را جلب کرده و فضای کوچکی را نشان میدهند.  اگر مدلی که انتخاب کردید به طور کاملاً چوبی بود، حتماً نوع رنگ آن را با دقت انتخاب کنید. مدل هایی که از جنس لمینت و به طور شیشه ای هستند نیازی به انتخاب رنگ ندارند. این مدل ها بیشترین توانایی هماهنگی با محیط اطراف را دارند و می ‌توانند گزینه‌ های جذابی برای نسل جدید باشند.

چه نوع جنسی برای میز غذا خوری بهتر است؟

انواع مواد اولیه ای وجود دارند که می‌ توانند مبنای ساخت میز غذاخوری قرار گیرند. اما بهترین ماده اولیه که محبوبیت زیادی در بازار دارد، چوب است. نکته مهمی که در انتخاب میز غذاخوری چوبی وجود دارد مربوط به کیفیت جنس چوبی است که مورد استفاده قرار گرفته است.

منابع: 

https://www.homestratosphere.com/types-of-dining-room-tables/

یک فکر در مورد “چه نکاتی را باید در خرید میز ناهار خوری رعایت کنیم؟

  1. سامیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    خیلی ممنونم از مقاله خوبتون به من خیلی کمک کرد در انتخاب میز ناهار خوری که قراره بخرم

    1. gharooni گفت:

      با تشکر از نظر ارزشمند شما
      سان هوم در دسته محصولات میزناهارخوری تنوع های متعددی دارد که پیشنهاد میشود حتما بررسی بفرمائید

  2. فاطمه گفت:

    چه جالب تا حالا اینجوری به قضیه نگاه کرده بودم
    ممنونم نکات مفیدی بود

    1. gharooni گفت:

      با تشکر از نظر ارزشمند شما

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.